Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Lpg Tankı  (Okunma Sayısı 12678 defa)
Admin
Yönetici
Yeni Üye
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 6


Üyelik Bilgileri E-Posta
« : 28 Haziran 2009, 12:51:06 »

LPG tankı basınçlı kaplar statüsünde olup 67.5 Bar patlama ve dış etkenlere dayanımlı olarak yapılırlar. Genellikle bu tanklar; 3-4 mm kalınlığında özel saçlardan imal edilirler. Ayrıca saclar özel kaynak sistemiyle birleştirilir ve kaynaklar röntgen ışınlarıyla kontrol edilirler.

Silindirik ve stepne olmak üzere iki çeşit LPG yakıt tankı vardır. Tanklar son derece sağlam çarpmalara karşı esnek malzemelerden yapılmışlardır. Tankların çarpma sonucunda yırtılması ve patlaması söz konusu değildi.

LPG tankları ECER67-01 satandartlarında olmalıdır. LPG tankları imal tarihinden itibaren 10 yıldan fazla kullanılmazlar. LPG tankın binek araçlarda bagaj bölümüne, kendi orjinal sehpası üzerine montajı yapılmaktadır. Ayrıca tank en az iki adet orjinal bağlama karşı sıkı sıkıya gerdirilerek bağlanmalıdır.

LPG tankın bağlama kayışları mutlaka lastik kaplamalı olmalıdır. Lastik kaplamasız çelik bağlama kayışları tankın boyasının yıpranmasına ve korozyon sonucu ise tank ömrünün azalmasına neden olmaktadır.

LPG tankları; dış etkilerinden korunması için epoksi boya ile boyanmaktadır. tanktan sürekli LPG çekişi nedeni ile tank dış yüzeyinde terleme ve nemlenme meydana gelir. Tank boyası herhangi bir nedenden dolayı bozulmuş veya yıpranmış ise tankın bu bölümlerinde korozyon oluşur. Bu korozyon zamanla tankın delinmesine neden olabilir. Bunun önlenmesi için tankın yıpranan boyaları temizlenerek bu bölgelerin yeniden epoksi boya ile boyanması sağlanmalıdır.

Aracın hareketli olması nedeni ile LPG tankı hergün sayısız titreşime maruz kalır. Bunun sonucu tankı sabitleyen kayışlarda gevşemeler meydana gelir. Bağlama kayışlarının gevşemesi sonucu LPG tankı hareket ederek bağlantı ayarlarının bozulmasına neden olur. Bu durum ise LPG tankı üzerinde bulunan multivalfin çalışma açısının bozulmasına ve bakır borularının zorlanarak kırılmasına neden olur. Bu nedenle LPG tankı bağlama kayışları sık sık kontrol edilmeli, gevşeyen kayışlar gerdirilerek tank sabit duruma getirilmelidir. Eğer bağlantı kayışlarının gevşemesi sonucu LPG tankı yerinden hareket etmiş ise mutlaka yetkili LPG servisine gidilerek tankın multivalf montaj açısına uygun olarak yerine sabitleme işleminin yaptırılması gereklidir.
Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Otogaz, Brc, Lpg, Sıralı Otogaz Sistemleri
Emkarlpg.com - 2009 - All Rights Reserved - Tüm Hakları Saklıdır.
Sayac Kodu

MKPortal ©2003-2008 mkportal.it